Ελισάβετ Κούτα Ανδρεαδάκη: Η γαστρονομία στην Ελλάδα αποτελεί μια τάση από μόνη της

Η γαστρονομία στην Ελλάδα

Η γαστρονομία στην Ελλάδα αποτελεί μια τάση από μόνη της

1 Απριλίου 2021 – Ένας χρόνος, ήδη, με Covid-19 που «χτύπησε» κάθε οικονομική και κοινωνική μας δραστηριότητα. Κατά γενική ομολογία, η εστίαση και ο τουρισμός είναι από τους χειρότερα πληττόμενα κλάδους. Πώς βιώνει μια νέα επαγγελματίας στο χώρο της εστίασης όλο αυτό το δύσκολο, ανασφαλές, ασταθές κλίμα; Το γεγονός πως έγινε πρόσφατα μαμά, μήπως, την οδήγησε σε επαναξιολόγηση της επαγγελματικής της ζωής; Πώς πιστεύει ότι θα είναι η επόμενη του Covid μέρα; Οι απαντήσεις από την κα Ελισάβετ Κούτα Ανδρεαδάκη, ιδρύτρια και Διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας Butterfly Stories Food Management & Food Marketing.

Επιχειρώ

Το άρθρο είναι αναδημοσίευση από: ΕΠΙΧΕΙΡΩ Επιχειρήσεις & Know-how

Η κα Κούτα Ανδρεαδάκη θα μυηθεί στον χώρο της εστίασης μόλις στα 22 της χρόνια, καθώς αναλαμβάνει ως διατροφολόγος την 1η της δουλειά στο ξενοδοχείο «Out of the Blue Capsis Elite Resort». Στη θέση αυτή θα εργαστεί για 4 χρόνια ζώντας από πολύ κοντά «τη μαγεία της γαστρονομίας και την ικανοποίηση που φέρνει στον πελάτη αυτή η εμπειρία όταν είναι ολοκληρωμένη», αναφέρει χαρακτηριστικά. Έτσι, προχωρά στην απόκτηση του 2ου μεταπτυχιακού της τίτλου στο αντικείμενο «Business management – Strategic management» από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, γεγονός που της δίνει τη δύναμη και τις γνώσεις για να πραγματοποιήσει, πια, το επόμενο, δικό της επαγγελματικό βήμα.

Θα ιδρύσει πριν 5 χρόνια την εταιρεία «Butterfly Stories Food Management», στο Ηράκλειο Κρήτης, η οποία είναι η πρώτη και μοναδική στο συγκεκριμένο χώρο που ασχολείται αποκλειστικά με τη γαστρονομία, τα τρόφιμα και την ξενοδοχειακή εστίαση. Η εταιρεία προσφέρει ολοκληρωμένες γαστρονομικές υπηρεσίες είτε για εστιατόρια είτε για ξενοδοχεία, με επίκεντρο τις αντίστοιχες ανάγκες των πελατών τους και γνώμονα την παροχή θρεπτικών, ποιοτικών επιλογών στο μενού. «Ο δρόμος δεν ήταν καθόλου εύκολος», μας σχολιάζει, «καθώς προσπάθησα πολύ, δούλεψα πάρα πολύ όλα αυτά τα χρόνια για να αποκτήσουμε ως εταιρεία αυτή την εξειδίκευση. Επίσης, ταξίδεψα αρκετά αναζητώντας νέους προορισμούς. Μέχρι σήμερα, έχουμε λάβει μέρος σε πάνω από 6 εκθέσεις στις οποίες προσκλήθηκα να μιλήσω ως σύνεδρος και σε 21 εκθέσεις ως παρουσία με δικό μας περίπτερο».

Σύμφωνα με την κα Κούτα Ανδρεαδάκη, η γαστρονομία στην Ελλάδα αποτελεί μια τάση από μόνη της. Η χρήση των κοινωνικών δικτύων από τις επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια και η αναζήτηση ευφάνταστων γευστικών προτάσεων από τα εστιατόρια για την προσέλκυση όλο και περισσότερων πελατών είναι, πλέον, σύνηθες. «Ο ανταγωνισμός στην εστίαση είναι πολύ μεγάλος και για αυτό χρειάζεται ορθή χρήση των εργαλείων που προσφέρουμε στους πελάτες μας. Ποια είναι αυτά; Σωστή στρατηγική και branding, οργανωμένο επιχειρηματικό σχέδιο με ανάλυση αγοράςmarketing & social media όπως και φωτογράφιση με συναίσθημα, με αλήθεια για να αποκτήσει η επιχείρηση – πελάτης μας στέρεες βάσεις και ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», μας αναφέρει.

Όραμά της η προσφορά υψηλών, υπεύθυνων υπηρεσιών στους χώρους εστίασης, με σωστή αξιοποίηση των πόρων της εκάστοτε επιχείρησης και στόχο τη μετατροπή κάθε επίσκεψης του καταναλωτή εκεί σε μια πραγματική εμπειρία.

Προβλήματα; Αρκετά και, κατά την κα Ελισάβετ Κούτα Ανδρεαδάκη, τα περισσότερα εστιάζονται σε πρόχειρες – πρόσκαιρες δουλειές χωρίς ανάλογη στρατηγική που, στην ουσία, προκύπτουν από πελάτες που πιέζουν για γρήγορα και απτά αποτελέσματα. «Τη γαστρονομία πρέπει να την αγκαλιάζεις από όλες τις πλευρές, να της δίνεις χώρο να αναπτύσσεται με βάσεις καινοτομίας και δημιουργικότητας προβολής. Με αυτό τον τρόπο θα αναδειχθεί και θα σου δώσει καρπούς. Απαιτεί σωστή κειμενογράφηση, λήψεις φωτογράφισης όχι του εξαίρετου αλλά του πραγματικού και, εννοείται, χρειάζεται χρόνος. Χρόνος κατάλληλος για να περάσει στον καταναλωτή το όποιο προϊόν ως κάτι οικείο», μας σχολιάζει. Και, δυστυχώς, το κράτος στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής της πορείας ήταν απόν. Όπως μας εξηγεί, η κα Κούτα Ανδρεαδάκη, όταν δημιούργησε την εταιρεία δεν βρήκε κανένα υποστηρικτικό οικονομικό κίνητρο. Με υπομονή, πίστη, θέληση και πολύ προσπάθεια, κάνοντας μικρά, σταδιακά βήματα, μπόρεσε εν τέλει να υλοποιήσει το όραμά της. Εμπόδια θα προκύπτουν πάντα, όπως πχ. αυτή η απροσδόκητη ανωμαλία του Covid-19, με την τελείως ρευστή κατάσταση που ζούμε ένα χρόνο τώρα.

Food Management & Food Marketing

Food Management & Food Marketing

Όπως χαρακτηριστικά μας επισημαίνει η κα Κούτα Ανδρεαδάκη, «η πανδημία του Covid-19 επηρέασε αρκετά την εργασιακή μας δουλειά, καθότι απέκλεισε από νωρίς τους χώρους εστίασης και την γαστρονομία με αποτέλεσμα οι περισσότεροι μας πελάτες να κλείσουν ή να δουλεύουν υπό περιορισμούς». Φύση αισιόδοξη, όμως, το εξέλαβε όλο αυτό ως ευκαιρία για εξέλιξη, για στοχασμό και επαναπροσδιορισμό. Προσπάθησαν, λοιπόν, ως εταιρεία να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους που έμειναν ανοιχτοί, υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων λόγω του Covid, με τρόπο ώστε να βρουν πιο πρωτότυπες ή βιώσιμες λύσεις. Συνέπεια ήταν όχι μόνο να καταφέρουν να προβάλουν δημιουργικότερα τα προϊόντα τους, αλλά και να καταφέρουν να τα αναδείξουν με τρόπο που προσέλκυσαν, τελικά, τους καταναλωτές που επιθυμούσαν.

Ο χώρος της εστίασης θέλει αλήθεια την οποία οφείλει να καταθέτει ο καθένας επαγγελματίας. Σύμφωνα με την κα Ελισάβετ Κούτα Ανδρεαδάκη, «πεδίο ανάπτυξης και εξέλιξης υπάρχει για κάποιον νεοεισερχόμενο. Χρειάζεται, όμως, συνεχής ενημέρωση και πληροφόρηση, απρόσκοπτη συμμετοχή σε συνέδρια και εκθέσεις, υπομονή, επιμονή και ψάξιμο κάθε φορά της διαφορετικότητας». Εκείνη είχε την τύχη στα πρώτα της βήματα ο κ. Γιώργος Σκαραμαγκάς και ο κ. Χάρης Μπρουσαλιάν, από τους καλύτερους στη διοίκηση ξενοδοχείων, να την συστήσουν στον κ. Νίκο Μοράντη και στον κ. Δημήτρη Αντωνάκο οι οποίοι την προσκάλεσαν να μιλήσει για πρώτη φορά μπροστά στο κοινό για την γαστρονομία στον ξενοδοχειακό κλάδο. «Η εμπιστοσύνη τους με τίμησε πολύ», μας σχολίασε. Όπως, θυμάται ακόμη, πόση χαρά και αισιοδοξία ένιωθε καθ’ όλη τη διαδρομή μέχρι να κλείσει την πρώτη της δουλειά στη Σαντορίνη για την οποία οφείλει να ευχαριστήσει, δράττοντας την ευκαιρία, την κα. Σοφία Μαντζουράνη και τον κ. Γιώργο Γραφάκο για όλη τη συνεργασία τους.

Το παρόν, την βρίσκει πιο σίγουρη από ποτέ καθώς, πλέον, είναι μαμά, γεγονός που της δίνει άλλη ώθηση να φαντάζεται το μέλλον. Οι γυναίκες αναλαμβάνουν πολλούς ρόλους, αλλά για εκείνη η μητρότητα είναι η πιο ιερή, σημαντική και πρώτιστη στιγμή στη ζωή της. Μας αναφέρει πως «η ομορφότερη ιστορία που θα διηγούμαι πάντα είναι ότι μέσα από αυτή την δουλειά γνώρισα τον άνδρα μου. Η ευγένειά του, όταν προσφέρθηκε να με βοηθήσει σε μια από τις εκθέσεις που θα λάμβανα μέρος, ήταν η αρχή μιας γνωριμίας ζωής. Το γεγονός ότι αγωνίστηκα και πάτησα στα δικά μου πόδια για να φτιάξω την εταιρεία μου όπως την είχα σχεδιάσει, μου δίνει τη δύναμη να πιστεύω ότι οι γυναίκες είμαστε πολύ ικανές να κάνουμε σπουδαία πράγματα, τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά, αρκεί να δώσουμε την ψυχή μας σε αυτά».

στρατηγική μάρκετινγκ - γαστρονομία και ξενοδοχειακός κλάδος

στρατηγική μάρκετινγκ – γαστρονομία και ξενοδοχειακός κλάδος

Δυσκολίες υπάρχουν και θα υπάρχουν, μας σχολιάζει, αλλά αυτό που μετράει είναι οι άνθρωποι που μας στηρίζουν και είναι δίπλα μας. Ο δυναμισμός του συζύγου της και η εμπιστοσύνη του προς το πρόσωπό της, την κινεί σε κάθε της βήμα. Έτσι, σήμερα, η κα Ελισάβετ Κούτα Ανδρεαδάκη, εκτός από τη διεύθυνση της «Food Management & Food Marketing» και όλες τις εργασιακές απαιτήσεις αυτής της θέσης, «απολαμβάνει» επιπροσθέτως το καθημερινό θαύμα του ερχομού της κορούλας της. Και προγραμματίζει, τέλος, για το επαγγελματικό της μέλλον μια νέα, καινοτόμα εταιρεία, που ευελπιστεί να μας την παρουσιάσει στην επόμενή μας συνάντηση.

ΠΗΓΗ: https://www.epixeiro.gr/article/255763